Spotify
Maailmas levinuim muusikastriimimisteenus Spotify kasutab Freemium SaaS ärimudelit. Nad pakuvad tasuta versiooni, mis sõltub reklaamisissetulekust, soovitavades ise aga igakuise tasuga tasulist versiooni, mis lisaks lugude vaheliste reklaamide eemaldamisele annab ka võimaluse muusikat alla laadida hilisemaks võrguühenduseta kuulamiseks ning mobiilsetel platvormidel võimaluse muusikat kerida ning ise otsustada, mis lugu mängida (shuffle-i nõude eemaldamine). Sellise mudeliga on saavutanud nad väga suure kliendibaasi, sest see ei nõua rahalist sidumist asja tuumikfunktsioonide kasutamiseks.
Firefox
Mozilla kasutab Firefox-i puhul 16-nädalast arendustsüklit, kus uued muudatused liiguvad läbi nelja kanali: nightly, aurora, beta ja release. Kõik algab nightly-st, kuhu jõuavad kõiksugu erinevad (ja ka tihti täiesti katkised) uuendused ja katsetused. Aurorasse jõuvad edasi need, mis juba enam-vähem toimivad ning betasse jõuavad ainult need, mis on planeeritud järgmise release-iga juba välja lasta. Sellisel meetodil võib poolikud ja mittevalmis uuendused nightly-s keelata, mis aga ei keela neid uuesti tsükli algusest alustada, mis suuremamahuliste uuenduste puhul võimaldab olla osa sellest 16-nädala tsükli loomikust kulgemisest.
Kasutatud kirjandus:
- https://mozilla.github.io/process-releases/draft/development_overview/
- https://www.feedough.com/how-does-spotify-make-money/
- https://wiki.itcollege.ee/index.php/E-ITSPEA_11:_Arendus-_ja_%C3%A4rimudelid
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar